Ochrona znaków towarowych w Europie Środkowo-Wschodniej

Marlena Piekut

Abstract

A trademark is an important element of the promotion and image creation strategy both fir products and for companies. The purpose of this article is to analyze the business activity in the field of trademark registration in Poland versus the countries of East-Central Europe. In East-Central Europe the most active in the registration of trademarks are the Estonians, Latvians, Slovenes and Slovaks. The slowest activity in the registration of trademarks per 1 milion of population in characteristics to the Poles.
Author Marlena Piekut (CESS)
Marlena Piekut,,
- College of Economics and Social Sciences
Journal seriesPrzedsiębiorstwo Przyszłości, ISSN 2080-8461
Issue year2013
No2 (15)
Pages61-69
Keywords in Polishochrona własności przemysłowej, znak towarowy, kraje Europy Środkowo-Wschodniej
Keywords in Englishtrademark, East-Central Europe countries
Abstract in PolishZnak towarowy to istotny element promocji i strategii tworzenia wizerunku przedsiębiorstwa i jego produktów. W artykule podjęto analizę aktywności przedsiębiorców w zakresie rejestracji znaków towarowych w Polsce na tle krajów Europy Środkowo-Wschodniej. Polska największą aktywność w zakresie rejestracji znaków towarowych wykazywała w latach 90. XX w. W Europie Środkowo-Wschodniej największą aktywność w rejestracji znaków towarowych w przeliczeniu na milion mieszkańców wykazali Estończycy, Łotysze, Słoweńcy i Słowacy.
Languagepl polski
File
2013 Ochrona znakó towarowych_Przedsiebiorstwo przyszłości.pdf 723.48 KB
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 0.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 05-09-2019, ArticleFromJournal
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?