Metoda benchmarkingu wzajemnego jako narzędzie wspomagające strategię konkurencyjności MSP

Katarzyna Rostek

Abstract

Przewaga konkurencyjna przedsiębiorstwa jest cechą relatywną, ocenianą w odniesieniu do innych podmiotów konkurujących. Uzyskanie trwałej przewagi konkurencyjnej jest warunkowane znajomością nie tylko osiąganych wyników własnych, ale również wyników pochodzących z konkurencyjnego otoczenia. Przedsiębiorstwa sektora MSP mają ograniczone możliwości samodzielnego pozyskiwania tego typu informacji. Metoda benchmarkingu wzajemnego zmienia tę sytuację dzięki zastosowaniu sieci współpracy. Celem nawiązywanej współpracy jest efektywne wspomaganie każdego z uczestników grupy w tworzeniu strategii konkurencyjności, skutkującej osiągnięciem przewagi konkurencyjnej, trwalszej niż by to miało miejsce w przypadku samodzielnego działania. Na przykładzie grupy polskich przychodni stomatologicznych sektora MSP zaprezentowano sposób wdrożenia proponowanej metody. Biorąc zaś pod uwagę potrzeby oraz ograniczenia sektora MSP, określono warunki ograniczające oraz główne zasady jej realizacji.
Author Katarzyna Rostek (FoM / BITD)
Katarzyna Rostek,,
- Business Information Technology Department
Pages55-74
Publication size in sheets0.95
Book Rostek Katarzyna (eds.): Zarządzanie wiedzą w tworzeniu przewagi konkurencyjnej, 2013, ul. Narbutta 85, 02-524 Warszawa, Wydział Zarządzania Politechniki Warszawskiej, ISBN 978-83-7789-249-7, 237 p.
Keywords in Polishkonkurencyjność, sektor MSP, benchmarking wzajemny, pozycja konkurencyjna, analiza konkurencyjności, strategia konkurencyjności.
Languagepl polski
Score (nominal)5
ScoreMinisterial score = 5.0, 25-09-2019, MonographChapterAuthor
Citation count*
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?