Analiza czynników wpływających na zagrożenie pieszych na przejściach przez jezdnie

Piotr Olszewski , Piotr Szagała , Maciej Wolański , Anna Zielińska

Abstract

W Polsce wskaźnik zagrożenia pieszych (zabici na drogach na mln mk) jest najwyższy w Unii Europejskiej. W latach 2007-2011 na drogach zginęło 7 944 pieszych, a 61 635 zostało rannych. Około 30% przypadków potrącenia pieszych miało miejsce na przejciach przez jezdnie. Na podstawie analizy policyjnej bazy danych o wypadkach można stwierdzić,że największy problem występuje na terenach zabudowanych. Grupą szczególnego ryzyka są osoby starsze (ponad 55 lat). Model logitowy ciężkości obrażeń wskazuje, że najważniejsze czynniki zwiększające zagrożenie pieszych na przejściach bez sygnalizacji to: brak oświetlenia w nocy, duża prędkość dopuszczalna, droga dwujezdniowa oraz lokalizacja przejścia poza skrzyżowaniem.
Author Piotr Olszewski (FCE / IRB)
Piotr Olszewski,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Piotr Szagała (FCE / IRB)
Piotr Szagała,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Maciej Wolański (FCE / IRB)
Maciej Wolański,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Anna Zielińska
Anna Zielińska,,
-
Journal seriesPrace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, ISSN 1230-9265
Issue year2013
No96
Pages333-346
Publication size in sheets0.65
Keywords in Polishbezpieczeństwo ruchu, przejścia dla pieszych, zagrożenie pieszych
Languagepl polski
Score (nominal)7
Score sourcejournalList
ScoreMinisterial score = 4.0, 02-09-2020, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 02-09-2020, ArticleFromJournal
Publication indicators GS Citations = 4.0
Citation count*4 (2020-09-21)
Cite
Share Share

Get link to the record


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back
Confirmation
Are you sure?