Dynamika nawierzchni drogowej podatnej o skokowo zmiennej sztywności warstw asfaltowych – analiza numeryczna zagadnienia

Paweł Tutka , Roman Tomasz Nagórski

Abstract

The main purpose of the paper is to obtain dynamic impact of a sudden change of stiffness of asphalt layers on pavement’s displacements and strains, which are essential in pavement’s design. FE model created in Simulia Abaqus is used. Model is validated with analytical results from VEROAD
Author Paweł Tutka IDM
Paweł Tutka,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Roman Tomasz Nagórski IDM
Roman Tomasz Nagórski,,
- The Institute of Roads and Bridges
Journal seriesAutobusy. Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe, ISSN 1509-5878
Issue year2016
No12
Pages1395-1399
Publication size in sheets0.5
Conference20 th International Conference Computer Systems Aided Science Industry and Transport (TRANSCOMP), 05-12-2016 - 08-12-2016, Zakopane, Polska
Keywords in Polishnawierzchnia drogowa model mechaniczny, wymiarowanie nawierzchni drogowej, VEROAD
Keywords in Englishroad surface, mechanical model, dimensioning, VEROAD
Abstract in PolishCelem artykułu jest określenie wpływu skokowej zmienności sztywności warstw asfaltowych na przemieszczenia i odkształcenia warstw asfaltowych kluczowych w wymiarowaniu nawierzchni drogowej przy obciążeniu pojazdem normowym poruszającym się z prędkością typową. W tym celu wykorzystany zostanie model numeryczny nawierzchni drogowej, zaimplementowany w programie Abaqus, zwalidowany przy wykorzystaniu wyników obliczeń metodą analityczną z programu VEROAD
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0 (2018-06-18)
Cite
Share Share

Get link to the record
msginfo.png


* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back