Bazowy model nabiegania ogumienia w nieustalonych warunkach znoszenia bocznego

Witold Luty

Abstract

W pracy przedstawiono rozbudowany model nabiegania koła ogumionego w warunkach toczenia ze znoszeniem bocznym, nazwany bazowym modelem nabiegania (BMN). Zbudowany model poddano sprawdzeniu poprzez ocenę jego zachowania w nieustalonych warunkach znoszenia bocznego na skutek wprowadzenia skokowych zmian różnych wielkości fizycznych charakteryzujących warunki ruchu koła. Wyniki badań symulacyjnych wykazały oczekiwane zachowanie modelu w różnych warunkach ruchu. Model bazowy można wykorzystać bezpośrednio w badaniach symulacyjnych pojazdu. Jednocześnie model ten umożliwia realizację rozszerzonych badań analitycznych i symulacyjnych ogumienia w nieustalonych warunkach znoszenia bocznego
Author Witold Luty ZEUP
Witold Luty,,
- Department of Vehicle Maintance and Operation
Pages187-192
Publication size in sheets0.5
Book Stańczyk T.L. (eds.): Automotive Safety 2016 : X International science-technical conference / Problemy bezpieczeństwa w pojazdach samochodowych, Kielce - Ameliówka, 22-24 lutego 2016 r. : materiały konferencyjne, 2016, Kielce : Wydawnictwo Politechniki Świętokrzyskiej , ISBN 9788363792701, 424 p.
Keywords in Polishnabieganie ogumienia, model nabiegania, współpraca ogumienia z podłożem
Languagepl polski
File
Witold Luty Refera Kielce 2016.pdf / 2.86 MB / Witold Luty Refera Kielce 2016.pdf 2.86 MB
Score (nominal)0
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back