Wpływ modelu przęsła z belek typu "Płońsk" na rozdział poprzeczny obciążenia normowego

Radosław Oleszek , Wojciech Antoni Radomski

Abstract

Lateral distribution of the standard design load determined based on seven different numerical models are presented and discussed taking into account their usefulness to design of the bridges of “Płońsk” type or similar types
Author Radosław Oleszek IDM
Radosław Oleszek,,
- The Institute of Roads and Bridges
, Wojciech Antoni Radomski
Wojciech Antoni Radomski,,
-
Journal seriesInżynieria i Budownictwo, ISSN 0021-0315
Issue year2016
Vol72
No9
Pages495-500
Publication size in sheets0.5
Keywords in Polishustroje mostowe, przęsła mostowe, ustroje monolityczne
Abstract in PolishPrzedstawiono wpływ sposobu odwzorowania sztywności poprzecznej przęsła z belek typu Płońsk, obciążonego normowym modelem taboru drogowego, na rozdział poprzeczny obciążenia, deformacje przęsła, przemieszczenia pionowe i momenty zginające w belkach. Porównano wyniki obliczeń i sformułowano wnioski dotyczące przydatności poszczególnych siedmiu modeli do projektowania
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back