Symulacyjne badanie dynamiki trakcyjnego pojazdu szynowego z mechanizmami różnicowymi

Rafał Melnik

Abstract

Koła pojazdów szynowych poruszających się po łukach o małych promieniach, jak np. pojazdów metra czy tramwajów, narażone są na szybsze zużycie powierzchni tocznych oraz obrzeży. Poprawa współpracy koła z szyną na ciasnych łukach jest trudno osiągalna przy zastosowaniu konwencjonalnych rozwiązań układu biegowego i przeniesienia napędu. W poszukiwaniu rozwiązań usprawniających współpracę pary koło-szyna w łukach o małych promieniach, przebadano symulacyjnie model trakcyjnego pojazdu metra wyposażonego w mechanizmy różnicowe. Wyniki badań tego modelu pojazdu skonfrontowano z wynikami otrzymanymi dla modelu z klasycznym układem biegowym.
Author Rafał Melnik ZPBUT
Rafał Melnik,,
- Department of Constrctions Fundamentals of Transport Equipment
Other language title versionsSimulation study of dynamics of the rail vehicle equipped with differential gears
Journal seriesPrace Naukowe Politechniki Warszawskiej. Transport, ISSN 1230-9265
Issue year2016
No112
Pages721-281
Publication size in sheets36.05
Keywords in Polishpojazd szynowy, mechanizm różnicowy, badania dynamiki
Languagepl polski
Score (nominal)7
ScoreMinisterial score = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Ministerial score (2013-2016) = 7.0, 28-11-2017, ArticleFromJournal
Citation count*0
Cite
Share Share



* presented citation count is obtained through Internet information analysis and it is close to the number calculated by the Publish or Perish system.
Back